fredag 16 november 2012

Wow


Har lämnat in en riktigt stor hemtenta och klarat av en bibba papers.
Handlat hela helgens mat och fixat biobiljetter till kvällen.
Känner mig som en helt vanlig utarbetad morsa med köket fullt av ännu inte inpackade påsar och burkar och en jättedisk som väntar tillsammans med löken som ska finhackas för att slinka ner i små barnmagar ihop med lite diverse grytgrejjer.

Helg ska det bli och barnvakten kommer klockan sex så nu är det bråttom om vi ska hinna både äta och piffa till biolooken.


Det är rätt underligt att vara jag. Eller känns underligt i alla fall.
Bio liksom. Och barnvakt.

Bättre än kartongliv och torsk faktiskt.
Men hur får man ihop delarna?

Får kanske börja med löken....

1 kommentar:

Anonym sa...

Får du några bra tips är du välkommen att dela med dig. Jag känner mig bara ...konstig.
Från det här med att vara mamma och försöka vara ..svensson(?!) tills att man sitter och dricker sprit i någon park med någon man inte känner. Jamendufattar.. båda de där personerna är mig. Kanske är jag den ena lite mer. För det har varit mig i så många år. Och konstigt nog vill jag inte lämna den helt .. för jag känner mig kanske inte helt hemma i den här nya rollen. Vet inte riktigt hur jag skall bete mig. Och jag känner mig som en failure. För vad kan jag? Jag -är- ju ingen jävla Svensson. Nej, fy farao. Ibland är livet bra svårt. Och varje dag är det den där dagliga kampen om att inte falla. Inte ramla tillbaka .. Och när löken är slut .. vad håller man fast vid då?

Ps: Det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet och allt det där!