söndag 11 november 2012

Tentamensläser och försöker hålla ögonen öppna i mörkret. Guuud vad mörkt det är och inte blir det ljusare av att det jag läser är helt ogenomträngligt tråkigt.
Jamen ibland måste man göra tråkiga saker.
Säger alltså en del av min kloka familj. Speciellt den som slutat ha gluggar och börjat bära tighta jeans för att framhäva figuren.
Suck.
Fast hon är ju otroligt söt min tjej. Och har väldigt lätt för att sätta gränser för vad hon tycker är tillåtet. Man får inte titta på henne hursomhelst inte.


- Du!! sa hon en dag på stan till en ung man som glodde på henne och slickade på munnen.
- Öh sa han.
- Jag är inte snygg för att du ska ha kul sörru.
- Äh, sa han och dröp av.

Sen pratade vi om det där när vi kom hem. Och jag tyckte ju liksom att det var lite tidigt att säga såna saker. Man behöver inte vara medveten om sex och sånt när man inte ens har fått bröst. Sa jag fast med lite andra ord.
Och då spände hon ögonen i mig och berättade för mig hur det ligger till med saker och ting.

- Jo. Om andra tycker att man ska vara sexig fast man bara vill vara fin då får man säga åt dom sörru.

Jaha. Det är klart.
Så är det ju.



6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Mycket klok tös du har!

Cecilia N sa...

Heja ogluggungen.

Och hennes tentaläsande mamma!
Håll dig nu till tentande och mammande och sånt och låt bli det där gamla. I evigheters evighet. Amen.

(Jaaa, fast du får väl bli klar med utbildningen förstås ... tenta i evigheter vart ju fel ...)

Osloskånskan sa...

Du har tjejer med klös i!

Ebba G sa...

jorå, jag ska tentaläsa. Så ögonen blöder. Och snyta barn dessutom. Ska bli klar med examen om exakt två år och tre månader är det tänkt.

Stormen Berit sa...

Hej!
Jag hittade hit idag. Vilken fin blogg du har!
/Berit

Ebba G sa...

Tack, Stormen Berit och välkommen hit!