måndag 27 december 2010

maskar på tapeten

Bild: Marc Ryden /Pictovista



Sss.. måla vad är det?
Och tapetsera.!!!! Sånt man gör över natten liksom.
Sen fixar man Janssons frestelse och hittar spackelspaden i sängen. Hur den nu kom dit.
Tre timmar senare är det dags att slipa nya väggar och se om de dyra nya penslarna fixar att hålla färgen.
A har bestämt färgerna i sitt rum.
Fint. *harklar* Grönt och lila. Med en mask som återkommer här och där. Han har glasögon. Och hatt.
När han inte har på sig nattskjortan. (i sänghörnan) Herregud!!!!
Och jag har valt färgerna i hallen. Som blir som i min gamla lägenhet. Fast jag struntar i att måla dörren.
Resten får vara. Utom en vägg i köket som fick tapeter i natt. Nån sorts underliga pappersmönster. Ser kinesiskt ut på något sätt. Och jag som inte ens gillar kinamat. Nåja, det får väl vara.
I kväll blir det avskedsparty och på nyårsdagen är det inflyttningsbjudning med tre rätter och bordsservering och allt.
Man smäller av....

Alla mina ungar ska vara här då. Alla tre. Wow!!!!
Sen blir det som vanligt.
Äntligen får man hacka lök igen!

7 kommentarer:

XXX sa...

Alla tre...så härligt och gott.
Då gäller det att inte maska! Hahaha!
Gott slut Tant Ebba, gott slut.

Mångmamma sa...

God fortsättning, gott slut och främst av allt; Gott nytt!!!

Cicki sa...

Alla tre på en gång. Underbart! Om du får behov kan du ju hacka lök hemma, göra en Janson eller nåt....:-)

Hundratretton sa...

Har just upptäckt din blogg!!!! Jag sökte på "Bra blogg" och det fann jag här. Kommer att fortsätta läsa, tack för att du delar med dig. Gott slut på det här året!

Gråa musen sa...

Man önskar er alla en förbaskat fin fest och många kramar. Samt ett super gott slut och ett gott nytt år. Lycka också till i nya lyan. Kramisar

Anonym sa...

Ha en kanonfin nyårshelg - det unnar jag dig helhjärtat.

Kram!
Mimmi

Strandtrift sa...

Hurra!!! Gott nytt år, fina!