lördag 20 november 2010

varför måste man...

-Varför måste man bli stor?
- för att man måste
- Nej men varför på riktigt?
- vet inte
- varför är du sur?
- är jag väl inte
- jo för att annars skulle du hitta på ett svar eller fråga mig om ett.


Ja det är ju sant. Så jag börjar om.

- Säg det igen då
- att varför måste man bli stor?
- mm.
- för att man måste det.
- Jamen det var ju det jag sa.
- Men nu säger jag det.
- hm. varför är du sur då?
- är jag ju inte.

Nej det är hon ju inte. Så jag börjar om

-Varför måste man bli stor?
- för att man växer sörru och då kan man inte ha sina kläder längre och måste köpa tantgrejjer.
- jaha. Vaddå för tantgrejjer?
- Behå och sånadär underbyxor.
- Vad? Har väl du också.
- Nähä, inte såna.
- Vilka tänker du på?
- Med snöre.
- Jamen det måste man inte ha när man blir stor. Jag har inte det.
- Men du är inte så stor sörru.


Nähä. Nä. Typ.


.....

2 kommentarer:

Cicki sa...

Det låter som att det var en komplimang....:-)

Mib sa...

Haha, gu vad gulligt! Ungar är verkligen för härliga!