tisdag 2 mars 2010

Så åker kartongvännerna... och det blir tomt

Goda vänner stannar lagom länge.
Så idag åkte stockholmsfolket och lämnade tomhet efter sig. Har man delat kartong har man något gemensamt som få andra kan dela.
Och så kan jag ju stolt nämna, att nänämensan, här blev det ingen kick och noll pulver.
Jag har inte haft tid med sånt.
När ett vuxet barn behöver stöd och ett halvvuxet måste prata skola och en gluggunge fnittrar livet ur mig då finns liksom inte plats för något pulver.

Och jo... det är väl rätt tungt att veta, att dom där vännerna inte har någonstans att ta vägen.
Mer än dom vanliga trappuppgångarna och härbärgena.
Men nu är det i alla fall inte tjugo minusgrader. I alla fall inte på dagarna.

Och i morgon blir det senapsstadsbesök med långsittning. Det ska skrivas tenta och göras plats för nya papper i väskan.
Längtar redan efter de där torra bokstäverna med paragraford.

Är det någon mer än jag som njuter av svenskan i lagberedningst
externa?
Eller är jag inte klok i det fallet heller?

Ooops..... tvättstugan!!!!!!




Målning: Jean-Baptiste-Simeon Chardin

6 kommentarer:

Gråa musen sa...

Du är klok som en bok. Nä det är nog inte många som finner glädje i sådana konstigheter men just därför har du ju tillslut hamnat på just rätta stället. Lycka till i Senpsstaden. Kramis

Comvidare sa...

Åkte de hem i företagspaket? Prydligt paketerade i en kartong med adressettikett? Eller kanske i ett platt IKEA-paket? Hihi.

Lycka till i morgon (som om du behöver det)!

XXX sa...

Well done! Och ha det gott i tentaskrivandet.

Anonym sa...

Med rodnade öron måste jag stammande bekänna - det gör jag också. Njuter av den sortens obönhörlig text alltså........
Papillon

Ebba G sa...

Gråa musen-Ja fakatiskt tror jag det här är helt rätt för mig, du är klok du!

Comvidare - nej jag skickade med Schenker... ett såntdär billigt men lite långsamt paket, dom lovade skicka i varm bil...

Den hemska... - Ja, vet du, jag är lite stolt. Och det går nog bra med tentan.

Papillon! Ah! Att du delar detta torra intresse anade jag. Av någon anledning.
Puss på dig!

Cecilia N sa...

Glad att du stolt kan nämna det! :-)

Hoppas att det gick bra i stora salen.

Men du? Vet du om att man kan få skriva tentor på sitt närmsta universitet/högskola?
Bara de har en tenta som pågår samtidigt som den som man ska skriva.
Då får du mer promenadavstånd och slipper åka. Det kostar dessvärre ett rekommenderat porto, men det kan det vara värt.