söndag 14 februari 2010


Vad är det för elakartad sjukdom som får hela kroppen att vilja ligga helt stilla i framstupa sidläge under täcket i en vecka?
Nä, inte influensan.
- Latmasken. Säger Erik och glor med sina grodögon
I såna ögonblick ser man verkligen hans ursprungliga själ speglas i blicken.

Några maskar har vi inte här inte!
Nix. Den här dagen skall ägnas åt insamlande av de sekiner som möjliggör en framtida, lysande karriär i den juridiskt sett, obrottsliga bana som kan leda till domarskranket.
Ibland har jag såna dagdrömmar...

Ebba iförd engelsk domarutstyrsel (för det är fint sörru) med vita pudrade speciallockar i peruken. En stor träklubba i högra handen, och ett vackert litet vitt finger på en enorm lagbok i det att jag uttalar en lämplig dom över någon otäck svartmuskig krum liten ficktjyv.
Hm. kanske märks min förkärlek för den engelska deckargenren från början av detta sekel. Med stackars uteliggare iklädda trasor men o så vackra i sina bedjande ansikten...
Typ.

Men då får jag flytta till London. Och det har jag inte tänkt.
Min framtid.... ska jag kanske inte flytta in i, det är nog mest bara en dröm. Men alltså.... då bor jag i ett hus med en karl som ser ut som en groda när han säger dumma saker.
Och så har jag magen full med någon annan liten groda.
Har jag ju inte.

Just nu har jag bara bråttom till jobbet.



5 kommentarer:

Saring sa...

Så fint! Och en alldeles ljuvlig bild, eller affirmation snarare. Lyckliga grodfamiljen. Jag blir magglad av ditt inlägg!

Grattis på hjärtansdagen som min fyraåriga dotter säger!

Cicki sa...

Måtte din dröm bli sann, någon gång.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Älskliga små fina grodor. Tänker på min grodprins hoppas han har det bra.

Saring sa...

Nu har jag svarat på din kloka fråga. Tack för att du ställde den, så att jag fick göra lite vårstädning i tanketrådarna.

Ebba G sa...

Ja tänk om drömmen blir sann!