måndag 26 oktober 2009

Vad gör man när det står en blommma utanför dörren? En såndär som folk får när dom fyller år eller har slutat jobbet eller fixat en examen eller nåt. En dyr alltså.
Jo man tar ju upp den i famnen och söker efter ett kort eller något som antyder varifrån den kommer.
Så det gjorde jag. Tog upp den i famnen och sökte efter ett kort.
Men där fanns bara inget alls.
I alla fall tog jag in den, lät den stå på köksbordet och tänkte väl inte så mycket på den medan jag packade upp mjölk och tomater och sånt man behöver för att göra lite enkel middagsmat.
Så lite senare skulle jag in en sväng till min granne E.
Och vad hittar jag då? Jo en blomma till utanför min dörr.
Märkligt.
Vem ställer blommor utanför min dörr?
Jag bara undrar.



4 kommentarer:

Cicki sa...

En hemlig beundrare kanske....:-)

Comvidare sa...

Oooo så spännande. Det där vill vi höra mer om.

Karate slugger sa...

Tja, har läst igenom hela bloggen nu från start till mål, eller ja ialf till ditt senaste inlägg.. ;)
Fantastiskt bra och välskriven.
Man får sig en tankeställare, hoppas att vissa politiker och andra förståsigpåare läser och tar till sig det du skriver.
Det gick inte att slita sig från bloggen.

Tack och ha det så bra, jag kommer troligen att kommentera snart igen:)

Cecilia N sa...

Om det är sånt därnt papper runt, med en adresslapp på, eller kanske butiksspecifikt papper så kan man väl höra med dem?

Det är iaf inte jag. Men njut på!