fredag 21 augusti 2009

Hon mötte mig i de smalaste stuprörsjeans jag någonsin sett. Rumplös och gänglig med min mun mitt i sitt eget ansikte. Tretton år med mascaran snyggare påsatt än Mona Sahlin, om det nu säger något.
Hej
sa hon.
Och jag svarade med att börja tjuta. Tårarna bara rann och rösten geggade ihop sig.
Sen gick resten av sig själv och min unge har ringt två gånger och sagt att hon vill komma och hälsa på och att det var askul att vi hade likadana munnar och samma hår. Typ. Och hon ska skälla på mig för att jag sket i henne när hon var liten fast hon har världens bästa familj och tänker bara rymma till mig när hon lessnar på skolan. Typ.
Ba.
Och mina ögon verkar ha sånadär ackumulatortankar som fått fel på tätningen.
Tänk att tjejtrasan hatar marsipan precis som jag.
Och att hon har mvg i ungefär alla ämnen och tänker bli advokat.
Vilken unge!

4 kommentarer:

Comvidare sa...

Underbart!

Underbart, underbart, underbart!

Jag blir i vanlig ordning tårögd när jag läser om ditt liv. Och så får jag gåshud. Över hela kroppen.

Lägger en kram i ett postpaket och skickar det, utan adress. Vi får se om det kommer fram.

Ebba G sa...

Paketet uthämtat! tack.

Anonym sa...

Häftigt!

Hanna sa...

Jag ryser när jag läser... Tack för en mycket fin blogg!