lördag 11 juli 2009

Och så var det Svenne som släntrade in varje fredag på fyllan. Jag bodde ett tag i en kvart i tensta med en snubbe som kände Svenne sen dagis. Svenne ville alltid ha ett munjobb gratis. Och snubben jag bodde med tyckte att det var något jag kunde bjuda på eftersom jag bodde utan hyra. Att jag drog in så det räckte till pulver och röka tänkte han väl inte på.
Så jag sög av pojkstackarn och bjöd på middag.
För några veckor sedan fick jag veta att han hade gift sig med en av de kvinnor jag ofta fick plocka med mig från plattan när hon fick frispel. Hon skrek och blottade sig och lockade snutarna till ställen vi inte ville ha dem.
Nu ska dom ha smått och har skaffat radhus i uppsala.
Lillsvenne ska bli pappa.
Och om jag förstod saken rätt har han rätat upp sig och gått och blivit kemist, i alla fall är han anställd på ett läkemedelsföretag och har eget telefonnummer förutom adressen i ett rätt fint område i utkanten av stan.
Ibland ler solen lite extra!

Inga kommentarer: